فقط با تمرین نمی‌توانید عضلـه بسـازیـد


ilkfun.ir>سلامت>اگر می‌خواهید توده عضلانی بیشتری در بدن داشته باشید، انجام ورزش‌های قدرتی عضلانی ضروری است اما تمرینات به تنهایی کافی نیستند بلکه به خوردن مواد غذایی مناسب هم نیاز دارید. به گزارش ilkfun.ir، غذاهایی که برای وعده‌های غذایی انتخاب می‌کنید، خوردن تنقلات بلافاصله بعد از ورزش تاثیر بسیار زیادی در ماهیچه‌ها ایجاد می‌کند. …

ilkfun.ir>سلامت>اگر می‌خواهید توده عضلانی بیشتری در بدن داشته باشید، انجام ورزش‌های قدرتی عضلانی ضروری است اما تمرینات به تنهایی کافی نیستند بلکه به خوردن مواد غذایی مناسب هم نیاز دارید.

به گزارش ilkfun.ir، غذاهایی که برای وعده‌های غذایی انتخاب می‌کنید، خوردن تنقلات بلافاصله بعد از ورزش تاثیر بسیار زیادی در ماهیچه‌ها ایجاد می‌کند. برای ساخت عضلات و کاهش چربی، شما باید به دنبال یک طرح رژیم غذایی سخت باشید. باید غذاهایی را در برنامه غذایی خود بگنجانید که حاوی پروتئین، کربوهیدرات‌ها و چربی‌های سالم باشد. دیگر مواد مغذی که نیاز به ساخت عضلات دارید منیزیم، پتاسیم، مس، سلنیوم، کلسیم، آهن و ویتامین‌های مختلف است. علاوه بر این نکات زیر را نیز در نظر داشته باشید:

خوردن و نوشیدن غذاهای مغذی می‌تواند به شما در ساختن عضله و حفظ انرژی لازم برای انجام تمرینات ورزشی دشوار کمک کند.

قبل از تمریناتی که برای عضله‌سازی انجام می‌گیرد، از مقدار زیادی مواد کربوهیدراتی استفاده کنید.

از خوردنی‌ها و نوشیدنی‌های انرژی‌زا پیش از انجام تمرینات ورزشی اجتناب کنید مگر آن‌که یک ورزشکار حرفه‌ای باشید و بخواهید به مدت یک ساعت حرکات کششی انجام دهید.

ورزشکاران معمولی باید از غذاهای سالم و آب کافی برای تغذیه بدن و ایجاد الکترولیت مناسب بدن استفاده کنند.

خوردن صبحانه پیش از ورزش به شما انرژی لازم برای انجام تمرینات را می‌دهد. از ورزش بهانه‌ای برای نخوردن صبحانه نسازید.

غذاهایی را انتخاب کنید که میزان پروتئین و کربوهیدرات‌های بدن را تنظیم می‌کنند؛ غذاهایی همانند ساندویچ بوقلمون با نان گندم کامل، استفاده از یک لیوان ماست، شیر یا شکلات.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *